V Česku je každý měsíc v nabídce přibližně 120-150 tisíc ojetých aut. Průměrná prodejní cena činila na konci února 2020 zhruba 150 000 Kč. Jednoduchým výpočtem zjistíme, že hodnota ojetin na trhu přesahuje hodnotu 18 mld. korun. Problémem je, že s těmito auty se de facto přestalo obchodovat, neboť autobazary musí mít zavřeno.
„Paradoxně je obchodování umožněno pouze mezi jednotlivci, kteří nemají šanci auta dezinfikovat tak kvalitně, jako velké bazary, které na to mají kapacity dobře vybavených profesionálů,“ říká JiříGrund, předseda AOOA a dodává: „umožnit prodej autobazarům by zcela jistě vedlo ke zvýšení standardu hygieny aktuálně prodávaných vozidel“
V zahraničí, například v Polsku a v Maďarsku zůstaly prodejny ojetin otevřené, ovšem s tím, že se zvýšila hygienická opatření. České autobazary jsou připravené začít přísné hygienické standardy okamžitě uplatňovat.
Například větší autobazary dokážou díky využití moderních technologií eliminovat riziko shlukování většího počtu osob. Jejich běžný provoz funguje tak, že schůzky se zákazníky organizuje call centrum. Při rozhovoru s telefonním prodejcem si zákazníci vyberou vůz z internetové nabídky a domluví si schůzku v konkrétním čase na pobočce tak, aby se eliminovalo shlukování.
Dokonce i uzavření smlouvy může zákazník realizovat v samostatné kanceláři, kde je možno zajistit vzdálenost mezi osobami minimálně 2 metry. Současně většina aktivit při prodeji auta probíhá ve venkovním prostředí, kde je možné zajistit mnohem větší izolaci zákazníků, než k tomu aktuálně dochází v obchodech s potravinami.