Průměrná hodnota evidované škody dosahuje 120 tisíc korun. Nejvyšší procento poškození se objevuje u vozů na naftu a benzin (30 %). U hybridů a Elektromobilů dosahuje poškození 19 %.
Do České republiky se každý rok doveze zhruba 150 tisíc ojetých vozů. Zhruba třetina z nich má za sebou škodní událost, kde průměrná výše škody dosahuje částky 120 tisíc korun. Nejdražší škodní události se vyskytují u vozů na alternativní pohony. U LPG dosahuje průměrná výše škody 170 tisíc korun. Následují elektromobily s průměrnou výší škody 135 tisíc Kč. Auta na benzín mají za sebou škody v průměrné výši 123 tisíc, diesely pak 118 tisíc. Nejnižší průměrnou výši škody vykazují vozy s hybridním pohonem (95 tisíc Kč). Vyplývá to z aktuálního průzkumu AOOA na vzorku 30 tisíc prověřovaných ojetin z dovozu ve stáří 6-11 let.
Na českém trhu je aktuálně nedostatek jak nových vozů (dlouhé čekací lhůty), tak i kvalitních ojetin. Přesto, kvalitní informace o servisní historii jsou stále zásadní pro šťastnou volbu při nákupu.
„Znalost servisní historie či informace i výši škodní událostí je velmi zásadní pro výběr kvalitní ojetiny,“ říká Jiří Grund, předseda AOOA.
Vedle průměrné výše škodních událostí v závislosti na typu paliva je velmi zajímavý i podíl tzv. totálních škod. Pokud bychom vzali všechna dovezená auta, u kterých je v jejich servisní historii evidována škodní událost, pak 13 % z nich prodělalo tzv. totální škodu. Když bychom ze vzorku poškozených vozů vybrali jen elektromobily, prodělalo tzv. totální škodu dokonce 30 % z nich.
Vůz po tzv. totální škodě představuje pro pojišťovnu auto, u kterého se již nevyplatí investovat do opravy, neboť by pravděpodobně stála více, než je reálná zůstatková cena vozu.